събота, 8 март 2014 г.

Унгарски салам


Една сладост, която винаги ми напомня детството. Известна още като „сладък салам”.
Продукти: 250 г обикновени бисквити, 120 г захар, 100 г краве масло, 2 яйца, 150 г накълцани орехи, 1 с.л с връх какао, 60 мл коняк, 2 ванилии, пудра захар за поръсване.

Начин на приготвяне: Разбиваме 100 г меко краве масло, прибавяме яйцата и захарта и продължаваме да бием, докато се получи пухкава смес. Добавяме накълцаните орехи, после натрошените бисквити наръсени с коняка и ванилията. Бъркаме с лъжица докато се получи еднородна смес. На готварска хартия, поръсваме обилно със пудра захар и разстиламе сместа. Навиваме на руло и слагаме в хладилника за 24 часа, като през 5-6 часа овалвате върху твърда повърхност както си е с хартията да се получи „руло”. Става вкусотия и дано  успеете да се удържите да не го започнете по рано. Аз не можах. После режете на кръгчета, правите си чай или си наливате коняк и на сладка раздумка.

Леко съм допълнил рецептата от мен. Какво да се прави, всичко побългаряваме.
40 г краве масло на слаб огън се разтопява с 2 с.л. захар, 3с.л. прясно мляко и 100 г шоколад /черен или млечен по избор/. След това се залива вече втвърденото руло- трябва да е престояло поне 10-12 часа в хладилник.


Добър апетит!



4 коментара:

  1. Майка ми го приготвяше и страшно много ми харесваше съвкупността на продуктите и самия вкус,но за съжаление не запомних начина въпреки десетките пъти приготвяне на салама...Благодаря ! :)

    ОтговорИзтриване